Tappskokurs!

Idag har jag varit på tappsko kurs! riktigt spännade säger jag bara!

Men får att kunna träna,utan att kunna göra illa en häst om man gör fel, så har vi tränat på döda hästben(!) var lite äckligt i början, kändes bara fel att hålla i ett ben som suttit på en häst! Men efter ett tag så vande man sig. Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde det skulle vara! och jag var faktiskt ganska bra på det :D (äntligen får jag vara bra på ngåot första gången jag gör något nytt!xd)

Hann både slå på och av dojan tre ggr och även rikta den! (hovslagaren som var med böjde till den och så fick man slå till den tillbaka) och det gjorde jag perfkt första gången och slapp göra om igen!

Sen hade vi även teori! det var spännade det med. man fick lära sig lite nya saker! tex om hästen har torra hovar beror det ofta på att det är för rent i boxen! det är nämligen väldigt uttorkade! så det ska hälst vara lite piss kvar så att hoven får det fukt det behöver!



Benen vi tränade på ! ser lite vidrigt ut faktiskt! :P

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show 2011

Haha, jag fick faktiskt "skäll" utav hovslagaren som skodde tävlingshästarna i stallet där jag jobbade förut då hovarna var för torra. Han gick in i boxen och sa att jag mockade för noga.

Kändes lite skumt att få "skäll" när man mockat noga och gjort det rent. haha

2011-11-07 @ 23:07:34
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0