Glömde att berätta!

Glömde att berätta att jag fått två nya inridings ponnysar! Under sommaren har jag ridit in 2 st welsh mountian ponnys och nu har det kommit 2 till!

Dem heter Frasse och Angel! Jobbade med dem första gången igår! och det är verkligen 2 helt olika individer!

Frasse (som inte är så vacker) är väldigt spend och reagerar för allt runt omkring! men efter mycket halt,skritt, halt skritt så lungade han sig rikigt bra och blev helt avspänd! ska bli kul att se hur han kommer vara idag!

Angel är en vit liten sockerbit! hon är verkligen urgullig! och det tycker hennes ägare också så hon är otroligt naffsig efter godis! när jag gjorde samma övning med henne så  tiggde hon efter godis hela tiden! och verkligen inte försiktigt! Så jag tränade på att hon skulle titta rakt fram när jag stannade henne. och efter några gånger fick hon helt annan respekt för mig och kunde traska brevid mig utan att tigga! tänk avd godis kan förstöra en häst mycket! väldigt synd!

Men tror båda kommer göra snabba resultat framåt med rätt träning så kommer båda bli super trevliga!



Bild på min förra inridnings ponnt Mata Hari! Hon kommer noga alltid vara en favorit!
hon är otroligt lätt lärd och så arbetsvillig! och så är hon ju väldigt vacker att titta på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0