Rapport från fälttävlan!

Oj vilken roliga, men lååång dag det blev igår! och man kan ju säga att det gått lite både och!
men börjar berätta om

Dressyren: Dressyren är nog den jag faktiskt jag blev mest nöjd med! ida var jäkligt fin! men fick tuvär lite små missar, tex fick in ett galoppsteg i travökningen och lite annat. Det var ju lite surt eftersom Ida hade gjort en rikigt fin travökingen på framridningen. Men det roligast av allt var att Ida var sååå jäkla fin i galoppen!:) Hon gjorde 2 perfekta galoppfattningar, det var kul eftersom dom kan bli lite misslyckade ibland... Men i själva galoppen var hon så lätt och fin, och var lätt att samla men gick också att trycka på! super var det!:) Men som sagt fick jag lite små missar så jag slutade på 59,3 straff och den som hade minst låg runt 40 straff:) men tyckte mitt var bra eftersom det faktikt var våran första rikigta pressyr tävling!:)


Hoppningen: Hoppningen var nog Idas och mitt minsta bekymmer eftersom vi tävlar hoppningen i vanliga fall:) det låg ju endast på 70 cm, och det tyckte Ida var super fjuttigt, haha. Så jag fick rida vädligt lugnt och nogrant så Ida inte skulle göra slarvfel och riva endå. Så vi var felfria! sen fick hon gå in i transporten och vila och äta lunch:) eftersom det var några timmar kvar tills terrängen skulle börja:)


haha här sitter jag och väntar på att terrängen ska börjax) bjuder på den!;D



Terrängen: Ja sen var det dags för terrängen, som också som sagt var något helt nytt för mig. Ida var fortfarande pigg och bjöd fint på framhoppningns hindrerna:) Sen när jag gick och väntade utanför startfållan började jag bli lite nervös, men på ett bra sätt:) sen när det var ca 10 sek kvar gick jag in där och baa väntade på att tjejen som räknade ner skulle säga 3, 2, 1 RID! och så var Ida och jag iväg.
Vi flög lätt över det första hindret och det andra likaså men när vi kom fram till 5an, som var ett smalt, lerigt vatten som inte var inbjudande någonstans tog det rent av stopp för Ida och jag. Ida ställde sig på bakbena och vägrade gå nära det. så vi fick vänta på ryttarne som stratade efter mig så vi fick lite drag hjälp, och då gick det! fast men en viss tvekan.  sen så drog jag och Ida förbi ryttaren och drog iväg med världensfart. In i en Indianby, som inte var alls några stora problem sen över en Bänk och därefter ett smalt hinder som såg ut som ett litet hus. Plättlätt för Ida! sen var det bara 2 hinder kvar och dom var inte heller några problem:) sen var vi i mål! Men tuvär hade det tagit för lång tid vid vattenhindret så vi hade blivit uteslutna av det:( jag blev ganska besviken och ledsen men nu längtar jag redan till nästa fälttävlan!:D för jag måste säga att det var verkligen SKIT KUL!

Ida och jag vid framridningen!:)


Sista hindret avklarat!


Sen var vi slutligen i mål! en trött men fortfarande en glad ponny!

Kommentarer
Postat av: caroline andersson

fina bilder <3 det var på er

2010-08-15 @ 17:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0