Hoppning i spöregn är kul!

Tills man blir blöt..! haha

Hade inte hoppat Ida ordenligt på nästan 3 veckor så vi behövde en lätt genomkörare inför helgen och så ställde upp 3 hinder hemma på banan! körd först lite bommar och kollade lydnaden, Ida var super! sen la vi galoppbommar lika fin där!

Sen lagom till själva hoppning började det spöregna! och då menar jag verkligen spöregn! men jag drog på mig en regn jacka, och mamma stod med parpaply haha! Men Ida var ända kalas fin! Känns super mot helgen!! Vi hoppade max upp till 1m men kände att höjden inte räknades utan mera hur det var mellan hinderna och Ida var faktiskt ovanligt fin och jag red väldigt bra! och även fast vi blev helt jäkla dygnsura så var vårat humör uppe endå haha!

Men när vi var klara  behövde jag ju smörja och packa i helt blöta kläder så det var ju mindre gosigt haha!

Och det är faktiskt andra gången jag blev genom blöt idag! haha


Ida pluttis!

För när jag cyklade hem från unghästarna udner dagen så började det åska precis över mig! (usch) och även spö regna! haha jag som alltid brukar ha tur med vädret?

Men unghästarna var iaf lika duktiga dem! var helt själv för första gången!

Så Frasse fick gå helt utan ledare första gången! (gick inte fort må jag säga haha) men duktiga och modiga var han! :D

Angel var nog ännu duktigare! henne har jag skrittat och travat helt på egen hand! hon har till och med gjort sina första snettigenom i trav haha!


Duktiga Angel!


Och super söta Frasse! :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag trodde jag också skulle behöva hppa i regn idag :p Men precis när jag hoppade blev det uppehåll och duggade endast lite lätt under tiden jag red. Men när jag sedan hoppade av ch började ta bort alla hinder, då kom spöregnet tillbaka..

2011-08-10 @ 21:33:25
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0