Jäkla skit häst! (bokstavligt menat!)

Åkte till stallet igen för att släppa ut hästarna och innan det gav jag alla varsin havreskopa så att dem inte skulle bli otålig! och jag slänge bara in över boxkanten in i krubban (orkade inte öppna dörrarna) sen när jag ska sätta på Bus hans flugskydd märker jag hur mycket bajs han kladdar av sig på mig från mulen (han är väldigt nufflig och vill hålla på med en) men jag tänkte väl mest att han hade luktat på sitt bajs och så fick han på mulen

Men senare när jag mockat och skulle lägga in ny havre märker jag att det är alldels brunt i hans krubba! åhh då har han bajsat i den! så fick ställa mig och göra rent den... inte så mysigt må jag säga! Tyckte både lite synd om honom för att behöft äta i det, men ända lite rätt åt honom! haha men eftersom han är så söt så tycker jag nog mest synd om lille Bus!

Men nu är det rent och färscht!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Ett litet tips bara! Ge aldrig kraftfodret först, låt alltid hästen äta grovfodret innan(hö,hösilage). Det är jätte lätt att hästen får kolik om den äter kraftfodret först, för magen har inte kommit igång än :)



Kram Michaela

2011-08-03 @ 20:55:28
URL: http://hagebytjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0