Resultat Mantorp!

Det har varit väldigt blandat resultat från helgen!

Dressyren: På framridingen var Ida jätte fin! Vi båda var avslappnade och flöt allt på väldigt bra! Men inne på banan blir jag alltid lite extra spänd.. och spec i mina armar och då blir Ida stel och spänd hon med! Så från avbrått så blev jag kvar i handen och då släpper Ida ifrån. så sånt fick vi lite avdrag ifrån! sen skänkel vikningarna som är det jobbigaste Ida vet ville jag inte att nåt skulle hända så jag flyttade henne bara lite lätt men dommaren ryckte inte det ar bra så jag fick 3:a på båda skänkelvikningarna.. å det drog ner väldigt mycket på poängen! synd.. Sen på skritten som är ett av Idas bästa fick vi 7a! Men vi slutade på 66,4 straff och la oss i mitten ungefär!

Hoppningen: På framhoppning var det lite virrigt, alla klasser hoppar olika höjd så galna ponny mammor höll på och höjde och sänkte hela tiden.. men vi fick några bra språng innan jag gick ut..

Sen inne på banan fick jag rida extra nogrant eftersom Ida river när hon tycker hinder är för låga och orkar knappt ens hoppa över dem.. Men banan var väldigt enkel så vi kom runt felfritt! och då gick vi upp lite i resultatlistan iaf


Terrängen: Banan vi skulle hoppa var väldigt svår! (iaf för mig och Ida) vissa hinder hade vi aldrig ens hoppat på träning! Tex ett räcke, sen var det en brant sluttning precis efter hindret! Mycket av terrängen banan var också  skogen och vi är bara vana att hoppa på fält! Men Ida var helt jäkla klockren! Hon tvekade inte på något! Förns vi kom till vattnet!... Man skulle först hoppa en häck sen ett galoppsprång och sedan ner i vattnet. ida hoppade häcken utan problem man när hon såg vattnet stannade hon tvärt och bara tjurade ihop och vägra gå ner..! Men efter en stund så gick hon helt plötsligt bara ner i vattnet! (jävla märr!) Hon är ju verkligen inte rädd för vatten hon bara besämt sig... Sen resten av banan gick hon felfritt..
Men jag är osäker på om jag fick 1 elle 2 stopp... aja vi kom iaf runt! och vi blev inte uteslutna!


Så vissa saker har varit bra andra åt helvete! Men sjävla resan har varit mysig! Vi stallade upp Ida dagen innan på mantorps travbana så Ida och vi sov där en natt! Vi skulle ju först tältat men det började spöregna så vi blåste upp våra madasser och sov i stallet ist (Vi hade ett gäststall med 3 boxar för oss själva) Men kan säga att det var den värsta natten i mitt liv! Det var massa flugor och i båda min och mammas madrasser åkte luften ur så jag sov inprincip på betong golvet.. eller sov och sov.. jag kanske sov max 4 timmar den natten! haha!


I nästa inlägg kommer det komma bilder från resan och tävlingen! så håll utkik! Men jag kan bjuda på en bild sålänge!



Ida och jag när vi ska börja rida fram till dressyren! Hon är väl bara för söt haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0