Sne som lutande tronet i Pisa!

Idag när jag red Leo gubben gick det inge vidare. han var stark och drog mig hur sadeln.. Travade lite bommar och märkte att han sköt åt höger då. och när jag försökte få honom att inte dra sig utåt la jag till mitt innerben men då blev han bara över känslig och flög iväg. så jag fattade inte riktigt varför han drog sig innåt som jag gjorde.

Men sedan kom Karin ut och hjälpte till. och varför han gjorde som han gjorde var för att jag är så jäkla sne! jag viker mig i sidan och lägger all vikt på en sida. så inte konstigt att han gjorde som han gjorde. så fick t?räna på att sitta rakt i sadeln och då märkte vi även att mina axlar var i olika höjd och att jag vek in huvudet innåt.

Så jag tränade på hålla min axlar raka, och titta rakt fram! när jag höll axlarna raka, känndes det som min axel var ända uppe vid örat haha! (då fattar ni nog hur sne jag är..?) men när jag var helt rak blev ridningen mycket bättre! Leo slet mig inte ur sadeln och var jämn och fin i sidorna! tänk liksom hur lite det är som kan förstöra? tur att jag har 1 dressyr tant och en mamma som hållre koll på en ;)


Fina Leo :)


Kommentarer
Postat av: Norrlandsryttare-Angelina

Tack :D!

2011-12-11 @ 19:05:46
URL: http://norrlandsryttare.blogg.se/
Postat av: Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken

Fin häst!

2011-12-20 @ 15:32:47
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0