Det här med längd på sin ponny

Tänkte diskutera om ett ämne som har verkligen förstört mycket för mig.
Nämligen längden när man rider ponny. Hela förra året mådde jag extremt dåligt över min längd. Jag kände mig som en jätte på Ida. Jag hade väldigt svårt att koncentrerar mig på ridningen och ofta förstörde det mina tävlingar eftersom längden var det ända jag tänkte på.

Avundsjuka personer i stallet fick mig verkligen att må dåligt över det. det var verkligen inte kul! Och vet även en tjej som slutade rida eftersom folk påpekade hennes längd. Hur kul är det egentligen att höra sånt? Det är faktiskt jävligt jobbigt!

Och det som irriterar mig att det verkar endast vara fel att vara stor på sin ponny, inte stor häst! Om man tittar på tävlingar ser man ofta långa män som rider och tävlar och är förstora. Men ingen klagar på det? Dem väger ju säkert mer än vad en något för stor ponnyryttare gör?


Men detta är så har jag bestämt mig. Jag tänker ge fan i vad folk säger om min längd på Ida! Detta är vårt SISTA år tillsammans, då ska inte något som min längd förstöra det. Jag vet att jag i
nte stör henne, eller väger för mycket. Så varför ska det vara fel att vara något för lång, när man inte stör?

Detta är min åsikt, ni för gärna ge eran! vill veta vad andra tycker om detta ämne.


Detta år ska inget kunna stoppa oss! Tsm klara vi allt Ida <3


Kommentarer
Postat av: Sofie

sv: tack haha :)

2012-01-17 @ 21:35:27
URL: http://toltaren.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar: Haha, verkligen ;)



Åh vad jag känner igen mig, både på ponny (konstigt nog kände jag mig minst på min c-ponny) och storhästen jag precis köpt! Vissa dagar vill man bara ställa hästen i ett stall mitt ute i skogen där man är själv haha så ingen kan klaga :(

2012-01-17 @ 21:39:25
URL: http://hakkila.wordpress.com
Postat av: tilde

känner igen mig i det där ;)

jag tycker absolut inte att du ser lång ut!! Skit i dom så kör vi sista året nu!

2012-01-18 @ 20:26:58
URL: http://tildethelenius.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag är 170 och rider D-ponny.

Ponnysar klarar mer en vad man kan tro.

Så länge ponnyn inte får ont i ryggen eller hamlar i obalans så är det inget problem. Det finns ju kortare ryttare som väger mer en dom längre så allt sånt spelar ingen roll så länge det inte skadar ponny som sagt.

Jag tycker du ser alldeles lagom ut på din ponny! :) låt inte andras avundsjuka sänka er!

2012-02-29 @ 17:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0